zondag 3 augustus 2008

la cruche cassee...



ik heb een zwak voor oude kaarten. deze kaarten hebben charme door de prachtige `oude` kleuren. het wordt steeds moeilijker om aan deze kaarten te komen. een tijdje terug vond ik in een antiekwinkeltje hier in de buurt, niet 1 maar een bijna complete serie van `la cruche cassee`. heel leuk, een verhaal met oude kaarten. alleen is het in frans en nou ben ik niet zo thuis in die taal. wat ik wel weet is dat het over een kruik gaat, die valt in stukken, waar ze heel sneu over is en ze probeert uiteindelijk de kruik met een gebedje te lijmen....







ik zal de tekst (frans) erbij zetten, als er iemand is die weet wat er staat die mag dat wel mailen of in een berichtje plaatsen, ik heb nu zo m`n eigen verhaal maar ik kan er wel helemaal naast zitten...


kaart lb...ah grand dieu! mon cruchon vient de faire patatra!
kaart rb... pour le racommoder Margot en vain travaille.........
kaart lo...rien ne sert de pleurer: on ne fait rien qui vaille.......
kaart ro...mieux vaut prier l`bon dieu qu`il installe au village



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails