zondag 22 februari 2009

verlichte droomtak...



zo richting pasen zijn ze weer volop te krijgen, de hazelaartakken! meestal gebruiken we deze takken voor paasdecoraties maar van een hazelaartak kan je bijvoorbeel ook een prachtige kroonluchter maken. deze -kroonluchter- is bij mij meer ontstaan uit nood. ik wilde heel graag een mooie oude franse kroonluchter boven het bed, maar een paar problemen deden zich voor. ten eerste vindt Lucas -m`n man- kroonluchters verschrikkelijk. ten tweede het plafond is vrij laag. ten derde zijn de kroonluchters die ik leuk vindt aan de dure kant, ik moest dus iets anders verzinnen...

nou wordt wel eens gezegd dat ik creatief ben nou vind je dat van jezelf vaak wel meevallen maar ik stond hier zelf ook wel perplex van. nou moet ik jullie wel verklappen dat m`n vader electricien is en heel creatief is met verlichting! de hazelaartak had ik altijd op een verloren ruimte op de overloop van ons -oude- huis liggen. gewoon voor decoratie. maar ik kreeg gelijk al inspiratie toen ik de tak ging verhuizen naar dit huis. ik tilde de tak omhoog en zag er gelijk een kroonluchter in maar zo wilde ik `m niet, nee....deze moest met gips behandeld worden!






ik weet het nog goed, we waren druk in ons nieuwe huis aan het klussen. m`n schoonvader was aan het verven, tegelzetters waren in de badkamer en wc bezig, de keuken werd gemonteerd. en daar in het midden van de kamer stond onze -kantine- tafel. m`n moeder en ik naar de gamma voor een pak gips en samen in de kamer op de -kantine- tafel aan de knutsel. pffff..... wat een gemier en geklier. eerst zo`n papje maken is al niet makkelijk, het moet niet te dun want dan drupt alles er zo af maar het moet ook niet te dik want dan smeert het niet uit. dus kleine beetjes maken en op het juiste moment gaan smeren. gewoon met de handen hoppa....op de tak! we zagen er niet uit, maar met de gipsspetters om de oren waren we zeer tevreden met het resultaat!









....alleen een tak met gips is nog geen lamp. ik had het geluk dat we de sleutel van ons huis eind oktober kregen dus in die tijd waren er volop kerstartikelen te vinden. bij ikea vond ik deze kleine witte miniverlichting. m`n vader heeft op de plek waar normaal ook een lamp kwam hangen, een stekkerdoos gemaakt. hier zit de adapter in van de miniverlichting. maar alleen miniverlichting geeft geen genoeg licht, de stekkerdoos heeft meer contacten dus in de andere een gewone heldere lamp gedaan.
verder heb ik de tak versierd met oude en nieuwe glazen pegels, drie engelen en twee witte duifjes. met kerst hang ik er ook nog engelenvleugeltjes in.





this pictures are from my bedroom. this -lamp- is made by myself. i plasterd this branch and decorate the branch with minilights, glass icicles, angels en birds
if you want to see more of my bedroom? click here

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails