maandag 27 april 2009

prachtstuk…

 

vorige week waren wij bij vrienden en zij hadden een prachtig kunstwerk voor de ramen staan, gemaakt door een bloemist. ik heb dit eens goed bekeken en gisteren heb ik zelf twee van deze prachtstukken gemaakt…

a5

gistermorgen eerst naar ons plaatselijk bos gegaan om grillige takken te zoeken. vervolgens een geschikte pot van zolder gehaald en de takken nonchalant in de pot gezet. ik heb er een paar haardhoutblokken tussen gezet, zodat de takken stevig  blijven staan.

 

a7

ik heb kunstbloemen gehaald en de helft van de steel verwijderd. vervolgens zet je de korte steel tegen de tak aan, je rolt er lint omheen en daarna een ijzerdraadje zodat de roos stevig tegen de tak blijft zitten. het mooist is als de bloem net boven de tak uitsteekt. dus alleen de steel tegen de tak aan en de bloem er bovenuit laten steken…

a8 a16

a6 a9

onderop de pot heb ik kunst mos gelegd maar je kan natuurlijk ook plat mos of bol mos of schors gebruiken. leuk om ook een tak  op de pot te leggen met een roos, wordt zo`n stuk wat nonchalanter en minder stijf…

a10

 

 

 

 

 

 

 

en zo…staan de prachtstukken op de vensterbank!  en het voordeel is dat deze rozen prima tegen de zon kunnen. ik kan hier weer een tijdje van genieten net als mijn buren….

a13

a14

a11a12 

 

 

 

 

 

 

ik vind de kleuren van deze rozen zo bijzonder. ze zijn wat zacht roze van buiten met donker roze en groene strepen wat je ook vaak bij –echte- rozen ziet en de binnenkant van de roos is heel mooi oud roze, tegen grijs aan…

a15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

voor degene die dit ook eens willen maken, het is niet moeilijk kost niet veel tijd en is als je het zelf maakt ook niet duur.  ik denk dat ik met alles zo`n 20 euro kwijt was in tegenstelling tot m`n vriendin…

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails