maandag 13 april 2009

workshop taartje…

 

a 1 

bij blogvriendin Hetty  -fair un songe- was mijn oog een keer gevallen op een leuk taartje wat ook zij op deze vaas had staan.  zelf heb ik twee van deze vazen en hier past niet alles in.de vaas is niet zo diep dus er kunnen lang niet alle planten in en ik heb de zon –als die schijnt- de hele dag op de ramen staan dus zijn planten ook niet veel waard zomers. de vazen zijn mij te mooi om ze op zolder te zetten dus heb ik Hetty de beschrijving van dit taartje gevraagd. het is niet moeilijk en je hebt snel resultaat en het staat prachtig op deze vazen. hier volgt de beschrijving voor degene die dit ook eens maken wil…

a 2 a 3

a 5 a 6

je hebt nodig:

* een bal van piepschuim. deze kan je van elkaar draaien, dan heb je gelijk 2 halve bollen. je kan ook een oase bol gebruiken en deze doormidden snijden.

* een dadeltak, te koop bij de betere bloemisten

* een paar bundeltjes galaxblad

* gietijzen vaas of een andere mooie pot van dit model

DSC09652

knip de steeltjes van het galaxblad en lijm  - ik heb een lijmpistool gebruikt- dit dakpansgewijs op de vorm. werk van boven naar beneden en met de ronde vorm van het blad naar boven.

a 8

knip korte takjes van een grote dadeltak en lijm dit een beetje vast tegen de onderkant van de vorm zo tegen het blad aan…

a 9

ik had nog een pot  bodypowder  -boudoir-van Vivienne Westwood staan. een oudroze poeder met gouden glinstertjes en een heeeeerlijke geur, die heb ik er overheen gestrooid. maar je kan natuurlijk ook gewone talkpoeder of poedersuiker gebruiken

a 10

en zo staan m`n twee taartjes op  de vazen op de vensterbank. hier heb ik de komende tijd geen omkijken naar. mooi om naar te kijken en omringd met een heerlijke parfum…

a 11a 13

de taartjes zijn gelijk maar de krukjes weer verschillend. ja….ik ben weer helemaal in m`n nopjes met deze raamdecoratie…

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails