vrijdag 14 augustus 2009

de appel val niet ver…

…van de boom!

blog 12

wat kan je toch een plezier hebben van een boom van maar een paar euro. elke jaar - behalve vorig jaar-  trakteert deze boom mij op enorm veel heerlijke harde zoet/frisse appeltjes. Elstar appels zijn het. bij thuiskomst van de vakantie lagen er al veel op de grond. ook wel rotte hoor, wel een nadeel dat wespen daar dol op zijn.

blog 11

dit is nog maar een klein mandje, met deze mand pluk ik ze van de boom om ze vervolgens in een grotere mand te leggen. de appels die niet geschikt zijn laat ik in dit mandje onder m`n andere appelboom staan. ja, ik heb nog een boom, ook vol met appels maar die appels zijn nog niet zover.

blog 9

blog 8

nog is alles lang niet van de boom.op moment staan er twee appel cakes in de oven. een met appel, rozijnen en kaneel en een met alleen appel. schoonmoeder heeft van de wat mindere appels appelmoes gemaakt. iedereen die langs komt krijgt een zak met appels mee naar huis. ja….ik geniet van mijn eigen kleine appelboom!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails