donderdag 26 november 2009

Boompie…

 

blog 1

Ik  heb een soort kerstboom in elkaar geknutseld van een paar takken uit het bos. Ik noem haar boompie! Elk jaar weer …wat moet er toch voor het raam met kerst?   Wij hebben lappen van ramen en  dat is soms lastig decoreren. Kleine dingen vallen in het niet en teveel dingen op de vensterbank maakt mij onrustig. Ik heb ook al eens mini kerstbomen voor het raam gehad maar dat was niet zo`n succes vanwege de takken die tegen het raam kwamen.  Ik kwam op het idee toen Lucas en ik de bomen aan het maken waren voor mijn werk. Ja…je krijgt een binding met iets waar je een tijdje mee bezig bent hè?  Ik had wel door dat het wat een andere boom moest gaan worden. De takken moeten niet elk een kant op want dan zit ik weer met die takken tegen het raam. Omdat ik brede ramen heb is iets in de lengte perfect. Zo kwam ik op het idee, 1 tak verticaal en de rest van de takken horizontaal en dan in de vorm van kerstboom, hoe simpel kan het zijn?

blog 7blog 4 blog 6 blog 8

Tijdens het zoeken naar geschikte takken in het bos kwam ik ook een soort varens tegen, deze leken mij leuk om op de takken te decoreren, toen nog geen idee hoe dit blad zou opdrogen. Ik heb de boom met blad lichtjes gespoten in een lila kleur. Het blad is inmiddels gedroogd en wat gerold, wat ik wel een leuk effect vind geven.

blog 9

In dit boompje heb ik een lichtjessnoer van hele zachtroze parelmoer balletjes, ooit eens gekocht bij de Kwantum. Vorig jaar had ik al schelpen gemaakt met vintage plaatjes, toen in de kerstboom, nu in dit boompie.

blog4blog 5 blog 12

Een paar lila/roze ballen aan satijnlint met een hart van parelmoerballetjes vind ik mijn boompie helemaal top!

blog 2

Ik heb nog een boompie gemaakt maar dan met iets andere dingetjes. Ik heb 2 brede ramen met een kozijn in het midden, jullie snappen dus wel één aan de ene kant en één aan de andere kant….De foto`s van mijn andere boompie laat ik jullie graag de volgende keer zien!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails