zondag 1 november 2009

Buitenklussen (deel 1)…

 

blog20

De afgelopen weken druk bezig geweest met buiten klussen, ik laat jullie graag zien wat wij de afgelopen weken gedaan hebben. ik heb nog niet alles gefotografeerd omdat sommige hoekjes nog niet helemaal af zijn. Ik laat  nog even een –voor- foto zien. Op deze foto zijn goed de –oude- kleuren te zien. al onze kozijnen waren zoals dit kozijn, grauw wit.  Al onze ramen en deuren waren deze –vuilniszakken- kleur.

blog21

…..En zo is alles geworden. kleuren van de kozijnen zijn allemaal geverfd in kleur new white van F&B. De deuren en ramen zijn allemaal geverfd in de kleur railings van F&B, een prachtige blauw/grijze kleur wat zo sjiek staat bij de donkere stenen muur en het blauwe emaille wat rondom mijn huis te vinden is.

blog 2  blog 3

blog 5

De olijfboom staat nog steeds leuk in de emmer en heb ik alleen wat aangepast. alle gekleurde linten en rozen heb ik eruit gehaald en een mooi transparant grijs lint gestrikt om de stam. Op de voet van de boom heb ik rendiermos gelegd.

blog 6blog 8 blog 9blog 7

De garage deur had gelukkig de juiste kleur en dit is ook het enige wat niet geverfd is. de wasbak had ik voorheen in kalk verf kleur isola van Cartecolori. dat was wat een donkerder blauw. Nu is de wasbak in kalk verf kleur lavendula van Cartecolori.

blog 10

blog 11 blog 12

in de wasbak zit het plantje Calocephalus, deze kan lichte vorst verdragen. De roos heb ik terug gesnoeid en straks in het voorjaar snoei ik de roos weer kort. Ik heb twee takjes met oranje bessen in de plantjes gestoken voor een beetje kleur.

blog 14

blog 15

blog 16 

Ook de regenpijpen moesten er aan geloven. Deze waren door de zon zo verkleurd en ze waren al lichtgrijs dus je kan wel nagaan…die zagen er niet meer uit…Het linnenrek heb ik niet geverfd deze past mooi bij lavendula.

blog 17

Nog een voetenbank geverfd. Deze hoort bij de tuinbank, maar die heb ik nog niet gedaan. ik vond bij Tuinland nog een paar antraciet kleurige buiten kaarsen die ik in grote windlichten heb gezet.

blog 18

blog 19

Volgende keer laat ik jullie graag het tafeltje en bankje in de voortuin zien en het hoekje met  het tafeltje met luikjes en behang. dus…….graag tot de volgende keer!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails