donderdag 5 november 2009

Buitenklussen (deel 2)…

Ik heb voor jullie nog een foto opgezocht hoe de kleuren eerst waren. Deze foto is afgelopen zomer gemaakt toen ik de ramen en ook het houtwerk net gepoetst had. de kleur wit ziet hier op de foto aardig fris maar in het –echie- is deze kleur grauw. en de oranje balken stonden mij ook niet aan. Komt ook ik hou gewoon niet van oranje, ook al past het wel ,de oranje rand stenen in de muur en de oranje dakpannen.

blog 11

blog 6

En zo is het dus geworden. kozijnen en ramen creme met antraciet randen en regenpijpen. De uitzetramen van de slaapkamers en zolder zijn wel antraciet. Wij hebben gekozen om de erkers helemaal creme te doen.  Er zitten zoveel ramen en randen in als dat ieder een kleur krijgt wordt het zo druk. Wij zijn u heel erg tevreden met het resultaat. Vooral de regenpijpen, kijk nou eens goed hoe die alleen al niet zijn opgeknapt.

blog 7

Op deze foto zijn duidelijk de uitzetramen te zien. Ik weet niet of het jullie opvalt, maar nog niet alles is klaar. de boei langs het dak moet nog.  Hier is een hoogwerker, een rustige droge dag en Lucas en mijn schoonvader voor nodig. Even afwachten wanneer dat wordt.

blog 8

Ook dit tafeltje en bankje zijn opnieuw in de verf gezet. de oude schoenmallen op het bankje heb ik ook gelijk maar meegenomen. Voor op de tafel heb ik een krans van gipskruid gemaakt.

blog 10

Het knopje zat al op het laadje en past weer zo leuk bij de kleur lavendula, die ook op de schoenmallen zit. Onder de oliebrander en krans heb ik een vloertegel gelegd. Deze tegels liggen in onze hal en keuken. ideaal om als onderzetter te gebruiken.

blog 1 

Ook super blij ben ik met dit hoekje. Het tafeltje voorzien van nieuwe kleuren en de luikjes ook verandert van kleur isola naar lavendual (isola is ietwat donkerder) kalkverf is wel verf wat verkleurd door de zon. deze luikjes zijn nu nog vrij blauw maar worden na een tijdje mooi verweerd blauw/grijs. Achter de luikjes heb ik een nieuw stukje behang op een paneel geplakt. Het vorige behang heeft er 4 jaar opgezeten maar was nu toch echt aan vervanging toe. Ik had nog een stuk liggen van Laura Asley, dit behang hebben we ook in huis op de schouw in de keuken. Dit keer heb ik het behang met hobbylijm ingesmeerd waar je ook de servetten techniek mee doet, een lijm en lak ineen. Na het behangen heb ik de lijm ook over het behang gesmeerd voor een dekkend matte laklaag. Zo hoop ik dat het wat beter bestand is tegen de regen. dit hoekje staat onder de dakgoot, dus het krijgt nooit de volle lading.

blog 3

blog 4

Bij Angelique van Past and Present vond ik deze prachtige spullen. Twee onwijs leuke grafvaasjes een lieve jardiniere en een leuk grijs bakje waar ik dus een dadeltak op heb gelegd, zoals ik al van plan was…

blog 5

Ook hier een tegel gebruikt als onderzetter, Dan komt de roest van dat ene vaasje niet zo in de verf.

blog 2

Dit is eerst het laatste van onze buitenklussen. Ik heb gisteren besloten om ook een deel van mijn zootje zink te gaan verven met kalkverf, hoe dat wordt dat weet ik zelf ook nog niet, ach….jullie zien het vanzelf een keer.

Bedankt voor jullie bezoek en lieve reacties die ik van jullie altijd mag ontvangen. Dikke kus Jeanette…

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails