dinsdag 10 november 2009

Mini project…

 

 blog 1

Ik weet niet of jullie het verschil zien. maar wij hebben iets veranderd. De bank stond eerst tegen de muur met een lijst boven de bank. ik zal even graven in mijn archief of ik nog een voor foto heb……Ja, ik heb een foto gevonden, zo was het dus eerst.

blog 15

Wat ik al in een vorige post liet weten was dat ik op een idee werd gebracht bij een bezoek aan Angelique van past and present . Dit idee zou gelijk ook een probleem oplossen.  De bank wil heel makkelijk schuiven en schuift daardoor snel tegen de muur aan. Iets achter een bank plaatsen zodat de bank van de muur af komt geeft ook  meer diepte. Het idee wat ik zag bij Angelique was heel simpel, een plankje achter de bank. Het lijkt op een sidetable  maar dan zonder poten.

blog 2 blog 4

Wij hadden nog wat houten planken over van onze vloer. Lucas heeft de plank verwijderd van veer en groef en op maat gemaakt en met een paar plankendragers aan de muur bevestigd. De bank staat nu stevig tegen het plankje. We hebben het plankje net wat lager als de leuning geplaatst zodat je de plank niet ziet alleen de leuke spullen die erop staan.

blog 16blog 17blog 9blog 8 

Nu komen mijn lege lijsten,  kegels, dadel tak, krans en een paar oude boeken goed van pas. Dit was ook wat ik in mijn hoofd had. De krans is gemaakt van allemaal dunne salimtakjes en heb ik gespoten in een mystic violet van het merk Trend. Het hout van de kegels komt terug in de stronk van de dadel tak . Dat zijn van die toeval details waar ik zo van hou…

blog 11

 

 

 

 

 

 

 

blog 10 

Heeeerlijk…….om er weer een freubelplank bij te hebben. Nu maar even zwaar denken hoe we dit met kerst aankleden. Ik vind het eerst wel prima zo. En oud lantaantje van de kringloop zorgt voor een warme en gezellige sfeer in Huize Westerhof.

blog 13blog 12

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails