dinsdag 15 december 2009

Rozen….& zwevende engelen…

 

blog 1

Deze kroonluchter hangt boven de eettafel in de achterkamer. Wij hebben een nieuwbouw huis en net als de meeste huizen is alles in één ruimte. Om de voorkamer te scheiden van de achterkamer hebben wij een groot paneel met stof die dwars in de kamer staat. Aan de ene kant van het paneel staat een dressoir en aan de andere kant staat een klepbankje. De achterkamer is één geheel met de keuken, er zit een poortje tussen zodat je van de achterkamer naar de keuken loopt. Ik heb juist gekozen om deze ruimtes een warme kleur te geven, zodat het een gezellige sfeervolle ruimte wordt. De kleur van deze muur is Radicchio van F&B een mooie warm rood/roze kleur deze kleur loopt door in de keuken boven de wandtegels en het plafond.

blog 4blog 10blog 9blog 5 

   Omdat deze ruimte weer anders is als mijn voorkamer versier ik hier ook anders. Ik hou het in de voorkamer altijd heel stijlvol met poederige pastels  en hier gebruik ik kleuren waar ik vrolijk van word. Hoe ik ook versier op de één of ander manier past alles weer goed bij elkaar en is het weer een geheel. Zo ook deze leuke engeltjes ik viel voor deze dametjes omdat er precies het rood maar ook dat oudroze/lila in zit…en let eens op die fijne glitters,precies………groen!

blog 8

blog 12blog 10

 

Ik heb de kerstboom ook al eens in de achterkamer gehad bij de openslaande tuindeuren. Als de boom in de achterkamer staat wordt deze anders versierd als in de voorkamer. Toen had ik de boom vol met  prachtige rozen waar ik nu een paar van in deze lamp heb gehangen.  Verder versier ik de lamp vaak standaard met eucalyptus,dit geurende groen vind je trouwens  door mijn hele huis. Er hangt nog een slinger in met glazen balletjes in zachtgroen en oudroze tinten en zacht roze glazen pegeltjes.

blog 3

In het midden van de lamp heb ik een leuke kerstkaart hangen. Met de perforator een gaatje bovenin de kaart gemaakt en daar een lintje door en dit lint vastgemaakt aan de onderkant van de lamp. prachtig toch hoe die engelen er omheen zweven. Ik ben soms een fantast hè hoe ik er altijd weer een verhaal in zie…

blog 11

De rozenstof op de achtergrond is dus het paneel waar ik het eerder over had. dit staat dwars van de rode muur die je links ziet. Zo creëer  je  heel simpel een extra kamertje…Het voordeel van extra –kamertjes- is dat je nieuwsgierig wordt na wat er zich  achter afspeelt, je ziet niet alles in één oogopslag en dat maakt je huis spannend maar zeker ook ruimtelijk….

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails