zondag 13 december 2009

Tree….& little village in the house

 

blo 2blog 1

Dit jaar heb ik gekozen voor een kleine blauw spar. Nu ik heb staan weet ik één ding wel volgend jaar neem ik toch weer een grote boom. Een deel van mijn versieringen zitten al in de takkenbomen voor het raam daarom maar voor een wat kleiner boompje gekozen. Ik vind kleine bomen lastiger versieren als een grote boom. Of het nou een grote boom is of een kleine ik blijf mijn kerstdorpje en het oude treintje van Lucas trouw, dat vind ik gewoon leuk rondom de boom.

blog 2blog 3blog 4blog 5

    Ik heb dit mollige boompje eerst gespoten in een zachte lila kleur en daarna de verlichting en de versiering in gedaan. Een paar pastel groene ballen zijn voor dit boompje een beetje groot uitgevallen, ach…het heeft ook wel iets kneuterigs…

blog 8

blog 7 blog 9

 

Ik hang de ballen altijd aan eerst op met van die kleine kerstboomhangertjes en dan doe ik er nonchalant een lintje door. Als je gelijk de bal met lint aan de boom hangt dan ben je zoveel lint nodig.

blog 12 

de franse spiegel heb ik op tafel laten staan en daar een gezellig winters dorpje voor gemaakt. Eerst het spoor aangelegd met het treintje en toen de huisjes, figuurtjes, hertjes, bomen en  carrousel geplaatst. De carrousel heb ik al eens van Sint gekregen en is zo leuk, deze heeft verschillende muziekjes ook kerstmuziek en draait gezellig in het rond en de figuurtjes gaan ook van laag naar hoor, ja…net echt!

blog 14

blog 16

Vader leert zijn zoon schaatsen. Deze figuurtjes heb ik nieuw. Ik heb een klein rond spiegeltje wat dus een ijsbaan voor moet stellen en het leek mij zo leuk om daar wat schaatsende figuurtjes op te hebben. Elk jaar in elk tuincentrum waar ik kwam keek ik of ik deze figuurtjes kon vinden maar helaas nooit geen figuurtjes op schaatsjes. Tot dit jaar….ik was niet eens op zoek en zo zag ik dit schaatsend paartje staan. Nu is mijn dorpje compleet.

blog 18blog 19 blog 20blog 25

  Tussen de huisje het spoor en de figuurtjes leg ik watten en daar strooi ik losse poedersneeuw overheen. het effect van sneeuw is op deze manier het mooist, doe je alleen watten dan mis je de sneeuw en doe je alleen sneeuw dan mis je de watten.

blog 21blog 23blog 15  

Onder de tafel staat een grote rietenmand waar altijd één  van mijn lieve twee katers in ligt. Zo fijn om te zien dat ze altijd die gezelligheid en geborgenheid opzoeken.

blog 10

Op moment van fotograferen ligt er geen kat in, dus ook dat houden jullie nog wel tegoed……Ik ben zeer benieuwd naar jullie versierde bomen en hou jullie blogs de komende dagen goed in de gaten. Ik heb nog meer versierde post voor jullie  maar dat allemaal weer de volgende keer, tot gauw!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails