maandag 18 januari 2010

Brocante kraagjes...

 

blog 7

blog 14

Zo leuk deze brocante kraagjes. Ik liep er vorige week heel toevallig tegen aan. In een oude schaal lag prachtig linnen verscholen. M`n oog viel gelijk op deze twee. Het bloemmotief komt in beide kraagjes voor maar het model is anders.

blog 12blog 8blog 9blog 11 

  Prachtig hoe ze vroeger met stoffen omgingen, zo wordt het tegenwoordig jammer genoeg niet meer gemaakt. Dit is echt vakmanschap en tot in detail prachtig uitgevoerd.

blog 1

blog 13

De dames staan mooi naast elkaar, de onderste is een tafelbuste dus een maatje kleiner. De bovenste dame heb ik gedecoreerd met een pipetje waar een roos een ranonkel en een klein takje waxflower in zit.

blog 4

blog 6

 

Beide dames hebben een rozenkrans om, de bruine rozenkrans heeft als extraatje nog een klein beursje...Telkens als ik naar deze rozenkrans kijk of in mijn handen heb moet ik denken aan een nonnetje die dit misschien wel gedragen heeft en wat zal er toch allemaal in dat beursje gezeten hebben?

blog 5

Fijne week allemaal....

Lieve groet, Jeanette...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails