maandag 1 februari 2010

Magnolia & tulpen...

 

blog 1

Zo krijgen we toch wel weer wat zin aan het voorjaar hè, als we al die prachtige voorjaarsbloemen weer bij de bloemist zien, de één nog mooier als de ander. Wij hebben een magnoliaboom in  de tuin maar deze is al 4x verhuisd en dat heeft -ons boompie- niet goed gedaan. Er zitten jaarlijks zo weinig bloemen aan en amper blad, maar weg doen kan ik niet. Wij hebben het boompje gekregen van mijn ouders op onze eerste trouwdag. Toen woonden we nog ergens anders en zo is -0ns boompie- met ons mee verhuisd. We hebben eerst nog een half jaar bij mijn ouders in gewoond, omdat wij ons huis al verkocht hadden en ons huidige huis nog niet klaar was. Toen heeft -ons boompie- tijdelijk in hun tuin gestaan. Toen hebben we -ons boompie- meegenomen en zomaar op een willekeurig plek de boom geplant, want we hadden nog geen tuin. Toen we eindelijk wat vorm in de tuin  hadden hebben we het weer verplaatst en om een stukje gemeente grond hebben we -ons boompie weer verhuisd en nu eindelijk staat ze op haar plek...

blog 12blog 5blog 14blog 4 

   We proberen dit jaar -ons boompie- beter te maken door de Magnolia de juiste grond en voeding te geven en er maar veel tegenaan keuvelen. Tot die tijd geniet ik van de takken en bloemen die ik bij de bloemist vinden kan. Zo liep ik vrijdag tegen een paar Magnolia takjes aan waarvan een paar knoppen al een beetje open gingen. Ik heb ze mee genomen samen met een paar aubergine/paarse parkiet tulpen. Een prachtige kleurencombinatie...

blog 7

blog 8

Op het boeket heb ik losjes wat witte sisal gelegd, heel subtiel. met een paar aubergine kaarsen op de kandelaars ziet de tafel er weer fris uit, op..... naar het voorjaar!

blog 3

 

blog 11

 

Ik kan niet wachten tot ik mijn eigen bloemen weer kan plukken uit m`n eigen pluktuintje.

blog 6blog 16blog 15blog 2

Fijne week allemaal. Ik wil iedereen die anoniem reageert bedanken voor de tips, ik kan helaas niet reageren omdat er geen mail adres bekend is. Willen jullie anoniem reageren maar ook graag antwoord dan graag het mailadres in je reactie zetten, zodat ik terug kan mailen.

Groet, Jeanette...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails