zondag 30 mei 2010

Engels, met een Frans brocante knipoog...

 

Zo kan ik mijn interieur het best omschrijven....

blog 3

Dit is nou typisch zo`n hoekje, engels met een frans brocante knipoog. Op dit dressoir -wat ooit koloniaal was- stond een klein vitrinekastje maar die is verhuisd, zie een paar posten terug.  Het paneel met rozenstof is typisch engels en de spiegel typisch frans, heet ook niet voor niets een franse spiegel....

blog 1

blog 7

My Joseph with child vind ik nog altijd mooi voor deze spiegel. het is zo`n hoekje waar ik vaak een kaarsje brand voor iedereen die het moeilijk heeft en  Joseph weet precies voor wie...

blog 10blog 2 blog 9blog 14

Glaswerk, vooral karaffen vind ik ook wel engels. Het verweerde opstapje met oud bestek wat al aardig verroest is, is weer typisch frans brocante.....op een tuttig gebloemd engels kleedje

blog 5blog 11

Een lief gedroogd roosje waar al wat bloemblaadjes van af vallen is zo decoratief en je kan er van genieten zolang je wil...

blog 12

Nog even over het rozenpaneel, ik krijg daar nog regelmatig vragen over en velen denken dat het behang is maar het is STOF. Ik weet het merk helaas niet meer, wel dat het duits is. Van stof is een hoes gemaakt en dat is om een houten frame gespannen en is vastgemaakt aan de achterkant van het dressoir. Het staat dus los in de kamer en is dus geen vaste wand.

blog 3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails