woensdag 26 mei 2010

Groene oase...

 

blog 1

Speciaal voor Madelief en natuurlijk voor iedereen die ook graag even in mijn kleine tuin willen kijken, deze post! M`n pluktuintje, het lijkt zo heel wat en dat is het ook wel alleen alles is nog zo groen, ik kan de bloemen wel uit de stengels kijken....

blog 2

blog 3

Het enige wat op moment bloeit is valeriaan, ereprijs en Jacobsladder. Vrouwenmantel komt eraan, daar zitten al wel heel veel dikke knoppen in, ook de pioenrozen en papaver zitten dik in de knop. De staartjes van het kattenkruid zijn nog heel licht van kleur en worden met de dag iets blauwer, maar verder is het echt zoeken naar de knoppen.

blog 5

blog 4

Zelfs Zeeuwsknoopje zit vol blad maar nog geen spoor van stengels met bloemen te vinden.  Het is echt te merken dat het nog steeds te koud is geweest, de tuin komt echt traag op gang. het gaat nu wel snel met groeien maar alleen blad en ik wil zo graag bloemen, zal toch wat geduld moeten hebben. Hier boven de pergola met twee rozen. Rechts de roos New Dawn en links de roos Constance Spy. Beide rozen groeien al mooi op het dakje en vooral de Constance spy zit vol dikke rozenknoppen. Als het straks een zee van roze rozen is dan laat ik graag nog eens een foto zien.

blog 9

blog 7

blog 8

Een doorkijkje van de roos New Dawn naar het tuinbankje wat ik laats opnieuw in de verf heb gezet. Aan het bankje -wat Lucas heeft gemaakt- was al 10 jaar niets aan gebeurd en zat nog steeds in de verkeerde witte kleur.

blog 10

De achterkant en de bovenste plank zijn antraciet met een blauwe goed -gelijk als de pergola- en het bankje plus de achter plank heb ik creme gedaan. Er zit nog een plank bij die met kettingen aan de achter plank kan hangen en die is ook creme.  De terracotta potten komen van zolder en had ik wel in huis staan, ik wou ze nog steeds in blauwe kalkverf  kleur lavendula schilderen maar ach...dit radijsrood heeft ook wel wat.

blog 11blog 13blog 19blog 12 

Een oud linnenrek verscholen achter de roos Coral Dawn. Aan het rek een oude zinken emmer waar al geen bodem meer in zit en een oude rietenmand met een hanger.

blog 6

 

 

 

 

 

 

 

 

Zooitje zink, wat ik altijd mooi vind is om dit bij elkaar te zetten, meestal zet ik nog wat fluitenkruid in de emmers maar voor dit zooitje heb ik nog geen tijd gehad, morgen maar even langs de bermen fietsen.

blog 20blog 21blog 16blog 17

klein boeketjes gemaakt van Jacobsladder, ereprijs en het blad van de vrouwenmantel en dit in een kleine pipetjes gestoken. Een bosje in een paar oude buitenlaarzen gezet en een boeketje tussen het linnenrek gestoken.

blog 14

blog 15

Ik had al wel wat Fluitenkruid geplukt voor deze Franse vaas, landelijk plaatje dacht ik zo met de lavendel luikjes op de achtergrond....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails