maandag 21 juni 2010

Een zoen van een pioen...

 

blog 1

blog 2

De pioenrozen in de tuin zijn al bijna weer uitgebloeid. Het is niet mijn favoriete pioen maar elke jaar als deze in bloei staat is `ie toch prachtig om te zien. het is de hardroze enkele pioen maar gekocht als zachtroze gevulde bloem, de 'Sarah Bernhardt'. In elk bakje heeft een verkeerd kaartje gezeten. Dat is dus een nadeel als je pioenen koopt als er nog geen bloemen in zitten. Pioenen bloeien ook meestal pas het tweede jaar. Volgend jaar koop ik pioenen die al bloeien want ik wil toch heel graag de Sarah Bernhardt.

blog 1

Ik wil jullie nog even deze bijzondere roos laten zien. Het is een rozenknop van de Constance Spry.  Als je goed kijkt dan is het één knop met allemaal kleine knopjes erin,  iemand van jullie bekend met dit verschijnsel? Ik heb het nog nooit eerder gezien. Ik vind het wel heel bijzonder en ga deze knop daarom ook maar op de voet volgen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails