zaterdag 7 augustus 2010

Bonjour...

...`k ben er weer!

blog 8

HALLO ALLEMAAL!

Het is heerlijk om op vakantie te gaan maar ik vind het ook altijd  weer fijn om thuis te komen. Wij -Lucas en mijn ouders- zijn twee weken naar Frankrijk geweest, een week in Bretagne (Loire Atlantique) ,la Baule en een week in Normandie, Deauville. Twee geweldige badplaatsen met chique restaurants, winkels en prachtige boulevards. De eerste week zaten we in Careil op camping Tremondec, 2km van La baule. De camping stelde niet veel voor, en de mobile home die we gehuurd hadden was erg muf. Maar de omgeving en het weer maakte alles goed.

blog 1 blog 2

Careil ligt tussen La Baule en Guérande, deze laatste is een vestigings stad en doet wat middeleeuws aan. Tussen deze stad en de Atlantische oceaan vind je veel zoutvelden.

blog 3

blog 4

blog 5

blog 6 

Hier wordt het beste zeezout - fleur de sel- gewonnen,dat slechts op warme dagen als een flinterdun laagje aan het wateroppervlak verschijnt en op ambachtelijke wijze wordt gewonnen. Met een soort sneeuwschuiver schuiven ze het zout op kleine hoopjes.

Het strand langs pen-Bron was heerlijk rustig, zo zie je de stranden niet vaak in toeristische plaatsen midden in het hoog seizoen op een mooie zonnige dag. Heerlijk lag het hier...

blog 7

De tweede week van onze vakantie zaten we in Saint-Arnoult, op camping la Vallee de Deauville, 3km van Deauville. Een hele fijne camping en een mobile home die naar ons idee helemaal nieuw was, heerlijk schoon en fris. Fijn om dan van een muf chalet naar een fris chalet te gaan, het had ook andersom gekund.

blog 9

blog 13

In het pittoreske dorpje Honfleur is altijd wat te doen -staat het stoplicht niet op rood dan staat het wel op groen- grapje van m`n vader zo de hele vakantie door....

blog 12blog 11 

Honfleur heeft wel een paar leuke winkeltjes maar meer restaurants, echt straten vol met alleen maar eten en drinken. Een leuke brocante markt was er die dag ook, maar ze weten daar wel van prijzen hoor....Spuitflessen, oké wel hele mooie maar je betaald daar zo 150 euro voor, tja....Honfleur leuk om de sfeer geproefd te hebben.

blog 15

Deauville, ook wel Cannes van het noorden genoemd. We zaten er zo`n 3km vandaan en liepen dagelijks even door het centrum. Als we naar het strand reden kwamen we altijd langs deze prachtige villa, volgens mij een soort landgoed waar je feesten en bruiloften kan houden.

blog 17

blog 16

blog 14

blog 18 blog 19

Het weer in Deauville was iets minder als in La Baule. In La Baule zijn wij al eens vaker geweest en het is heel apart maar dat stukje van zuid-Bretagne heeft altijd goed weer, je kan er een uur vanaf zitten en je zit in de regen. In Deauville was het iets minder als in La Baule maar nog altijd wel goed weer, een wolkje en een zonnetje en dat samen geeft prachtige luchten.

blog 20

blog 23

blog 26

blog 22

blog 24

blog 25 

Het is al weer iets langer als een maand geleden dat ik voor het laatst een post heb geplaats. Ik weet dat is niets voor mij en ik kan me jullie ongerustheid ook heel goed voorstellen, maar meiden er is niets aan de hand hoor, ik had deze pauze gewoon even nodig. Nu het weer hier niet meer zo warm is pak ik rustig aan het bloggen weer op. Ik wil iedereen die me gemaild heeft en lieve reacties op m`n laatste post achtergelaten heeft bedanken, fijn om te lezen dat jullie me  missen;-). Komende week heb ik nog vakantie, daar geniet ik nog even van en ik kom jullie snel weer opzoeken, `kan wel weer wat inspiratie gebruiken...

blog 28

Dikke tuut,

Jeanette

-xxx-

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails