woensdag 19 januari 2011

Rood is niet meer...

 

Radijsrood, een kleur die ik zes jaar in de keuken, achterkamer, hal en overloop gehad heb. Nooit geen spijt van gehad, het was altijd warm en sfeervol maar je wilt wel eens wat anders. Nu heeft het rood plaats gemaakt voor groen.

blog 1

Nog even een foto opgezocht uit de oude doos, om jullie het verschil te laten zien. De keuken is op moment al weer helemaal ingericht inclusief mooie planken. Deze foto`s heb ik gisteren al genomen toen de keuken nog niet ingericht was.

blog 1

Lijkt al heel anders hè. Zo raar je geeft alleen de muren een ander kleurtje -voor de keuken ook het plafond- maar de kleur van de keuken verandert ook. Bij het rood was de keuken veel romiger en nu met het groen is het creme van de keuken lichter. Het voelt net of heb ik een nieuwe keuken!

blog 3

Lucas is hier druk de vloer aan het poetsen. Ik had altijd al het idee dat de lichte tegels in de keuken grauw waren maar Lucas zei dat ze altijd al zo waren. Er zitten veel poriën in de tegels, lijkt mooi maar daar gaat ook veel viezigheid in zitten. Toen we de koelkast opzij zetten zag ik het verschil van tegels heel goed. Onder de koelkast waren ze fris en helder en in de keuken vies en grauw. Ja...toen zag Lucas het ook wel en gaf toe dat de tegels dus best vies waren. Oohh...en ik dacht dat ik vrij schoon was:-) Met een gewone dweil zijn die tegels gewoon niet goed schoon te krijgen.. Lucas heeft de oplossing gevonden. Hij heeft de mouse van Black & Decker -schuurmachine- gepakt en het grijze hulpstuk erbij gepakt. Volgens mij kan je daar iets mee polijsten. Ik heb een sopje gemaakt van allesreiniger en wat bleek op het hulpstuk gedaan en zo is Lucas met de mouse over de vloer gegaan. Je weet niet wat je ziet het vuil verdwijnt  als sneeuw voor de zon en de tegels....weer als nieuw!!

blog 2

Hier nog een muurtje van de achterkamer. Inmiddels is alles alweer ingericht en hebben alle spulletjes weer een ander plekje gekregen. Omdat ik alles in handen heb gehad heb ik alles voorzien van een nieuw fris kleurtje. Ik heb veel, heel veel geverfd, tafeltjes, krukjes, kastjes, lampjes...alles heeft  zowat een ander kleurtje. Wij zijn heel erg tevreden met het resultaat en laat jullie het graag zien als m`n emmer met mooie bloemen op tafel staat, want die moet ik nog even halen, de bloemen dan hè? De hal en overloop daar zijn we nu mee bezig. De hal zit er al 1x in maar alles moet 2x dus we zijn er deze week nog wel even zoet mee. Ik beloof dat ik volgende week weer bij jullie op bezoek kom hoor, want ik ben mijn medebloggers weer aardig aan het verwaarlozen....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails