maandag 3 oktober 2011

Op zoek naar...

een tafel...

blog 1

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik kan heel lang tevreden zijn met iets maar als ik echt iets wil dan moet dat vaak ook op stel en sprong. Zo irriteer ik me al een tijdje aan géén tafel...Overal van die kleine krukjes naast de bank en stoel, zo groot dat er net een kop en schotel op kon. Hadden we meer mensen over de vloer dan werd de hocker (met een groot dienblad) gebruikt als tafel. Meestal eten we aan de grote tafel maar zo af en toe ook wel eens op de bank. Na het eten kwam het bord dus ook op de grond te staan. Dit was ik zo zat.....Lucas, ik wil een tafel!

blog 3

Er waren een paar dingen waar deze tafel aan moest voldoen, vierkant, een stoer onderstel en een houten blad en lager als het zitgedeelte van de bank. Toen begon de zoektocht....

blog 6

blog 4

blog 17

Voor het onderstel ging ik zoeken op MP. Wat een drama....wel onderstellen maar veel te groot, te hoog, te druk, kortom niet wat ik zocht. Nou ben ik ook niet zo`n geduldig type en na 10 pagina`s MP had ik het wel weer gezien.

blog 5blog 10blog 12blog 7 

Over het blad waren we inmiddels uit. Er lagen nog een paar houten planken op zolder van onze houten vloer. Hier kon Lucas wel een tafel van maken, we moesten toch echt op zoek naar een onderstel.

blog 8

En zo verstreken een paar dagen.....tot dat er op een gegeven moment folders op tafel lagen. Meestal gooi ik dat gelijk bij oud papier maar ach...had wat tijd over en begon te bladeren en zag in de Praxisfolder de oplossing voor onze tafel!

blog 13blog 15blog 14blog 19

Steigerbuizen en steigerkoppelingen om je eigen meubelstuk te maken. Dat is het...helemaal wat ik zoek! We zijn gelijk na het eten nog naar de Praxis gereden en hebben buizen en koppelingen mee genomen. De volgende avond is Lucas er gelijk mee aan de slag gegaan. Eerst het hout op maat gezaagd en goed vast gemaakt op een stuk onderhout (stuk mdf plaat) De avond erop van alle buizen en koppelstukken het onderstel gemaakt en zo...na 2 avonden was ie af!

blog 2

 

 

 

 

 

 

 

 

blog 20

 

 

 

 

 

 

 

 

Heerlijk weer een tafel in huis. Kan alles zo neerzetten en zelfs aan de voetjes is gedacht want die kunnen we op de buis kwijt:-)Krijg nog wel eens vragen over hoe wij tv kijken, nou zo dus....Niet de tv maar wel het wandje heeft Lucas zelf gemaakt. De muur liep eerst recht maar als je goed kijkt dan zie je dat er diagonaal een wandje tegen aan staat. De wand is van mdf en in dezelfde kleur geverfd als de muur, zodat de wand niet opvalt maar weg valt. Voor al het andere apparatuur heeft Lucas een houten bak gemaakt deze is als het ware zo in de wand geschoven.

blog 9

De houten pop met een rozenbotteltak in haar hand, een paar oude boekjes, een kruikje met enkel wat bloemen en een vaasje (waar ik een olielampje van heb gemaakt) staan helemaal leuk op deze stoere maar toch ook zeker sfeervolle tafel....

Fijne nieuwe week allemaal!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails