donderdag 31 januari 2013

Fluo kast…

 

a1

Mijn crème kleurige vitrine kast is niet meer….de kast is er nog wel maar deze is niet meer crème. De kast is op een ander plek gekomen en toen vond ik de kleur van de kast in eens niet meer passen bij de kleur van de muur. De buitenkant heeft een andere kleur gekregen maar ook de binnenkant is voorzien van iets nieuws.

a2

Ik was er vrij snel uit wat kleur betreft. De kleur heet Pelt van Farrow and Ball.  Een aubergine tint die prachtig staat tegen deze oudroze muur en de kleur van onze bank komt zo ook mooi terug.

a8

Wie goed kijkt naar onderstaande foto ziet dat de binnenkant van deze kast anders is als van de kast hierboven. De kast is nu met verlichting.

a3

In deze kast zaten houten planken, die ik net als de achterwand oudroze had geverfd. De houten planken zijn vervangen door glasplaten. Achter de glasplaten hebben we ledstrips geplaatst en dit licht schijnt door de glasplaten wat fluorescerende kleuren geeft. Alle kleuren van de regenboog zijn mogelijk, hier een paar voorbeelden.

a13

Hier is de kleur wat lila/roze…

a16

Nu wat koraal (oranje/roze)…

a17

Deze is blauw. Om de kleuren iets af te zwakken (wat ik in mijn interieur mooier vindt) heb ik oudroze maskingtape om de rand van de glasplaat gedaan. Rechts in de hoek zie je de –echte- kleur.

a19

a18

Hier is de kleur ook goed te zien, deze is meer turquoise….een kleur die ik zelf niet zo snel zou toepassen.

2k

Om de kast mooi uit te laten komen heb ik dit luik/scherm weggehaald. Hier is inmiddels ook al een ander plek voor gevonden maar daar later meer over.

a9

Aan de sleutel van de kast hangt een klokje, ook deze is geverfd. Deze was bruin en stond altijd mooi tegen de crème kast maar tegen deze donker kast is dit oudroze kleurtje mooier. Ook de spitzen hebben weer plek samen met een leuke afbeelding uit een At Home tijdschrift.

a6a15a4a7

Een oude kast maar wel van deze tijd. Net als in de mode zie je in het interieur ook fluoraccenten. Nu blijf ik houden van oude kleuren en pastels maar zo nu en dan een beetje fluo roze….mag dan ook in mijn huis!

a5

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails