donderdag 17 januari 2013

Prille bloeiers…

 

1a

Deze tijd vind ik de mooiste tijd qua bloemen. Ranonkels, anemonen, tulpen, hyacinten het liefst gecombineerd met mooie rozen.

1b

Soms heb je van die bollen in huis, zoals bijvoorbeeld de hyacint die ineens zo de lucht in schiet dat ze gaan omvallen. Als mij dat gebeurd knip ik meestal gelijk de stelen af en zet ze in water. Vaak staan ze dan nog best lang. Zo ook deze keer…..na een paar stelen hyacinten te hebben geknipt en een paar anemonen overhoudend (van de visagie-flesjes zie vorige post) heb ik dit samen met nog een roos in een weckpot gezet.

1c

1d

In het water heb ik een drupje roze ecoline gedaan. De bloemen kunnen daar goed tegen en staan zelfs langer als je er maar niet te veel in doet. Geeft ook een leuk effect dat fel met pastel.

1e

Fijn en fleurig weekend !!..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails