maandag 29 december 2014

Wand-klus…

 

1

Het zou pas volgend jaar maar mijn man had een paar dagen vrij en had zin om aan de klus te beginnen. Waar de meesten een wand slopen gaan wij er juist één plaatsen. Halverwege deze kamer hadden wij altijd een paneel met rozenstof staan, vaak ook te zien op mijn foto`s. Wij wonen in een nieuwbouwhuis in jaren 30 stijl. Iets van deze stijl willen wij graag op onze manier toe gaan passen. En suite vinden we prachten maar twee deuren neemt teveel ruimte. Zo kozen wij ervoor om één deur te nemen. Deze deur hebben we gevonden in een kringloopwinkel. Ook de luiken en lijsten links van de deur krijgen een plek.

2

Op onderstaande foto zien jullie een oude kast, ook deze komt van de kringloop en wordt bijna helemaal hergebruikt. Wat gaan we doen? We maken een kastenwand met een deur die in de kast weg kan schuiven. De kast wordt aan de achterkant (eetkamer gedeelte) vlak zodat de eetkamer echt een kamertje wordt. Aan de voorkant, de kant in zicht bij ons zij erker (waar wij een erkerbank in gezet hebben.) gaan we wat leuks doen. Er komen nissen in, fronten gemaakt van luiken en lijsten. De klep van de kringloopkast wordt gebruikt voor een ingebouwd bureau. Boven de kastenwand plaatsen we glas in lood in mooie oude kleuren.

3

Van deze kast worden de onderste deuren gebruikt, de klep, de drie lades en het vak met ribbelglas. Misschien moeilijk voor te stellen hoe je deze kast kan verwerken in een wand maar dat gaat allemaal wel goed komen.

45

Het frame staat. De deur rolt en gaat links de wand in. Op de rechter foto is de deur zichtbaar, helaas is aan deze kant het handvat stuk hier komt een nieuwe voor. De originele aan de achterkant is nog goed en laten we ook zitten.

6

Er is nog veel werk te verzetten en alles moet daarna nog in de verf etc. Ik hou jullie op de hoogte hoor! Helaas heb ik straks geen ruimte meer voor mijn dressoir. Deze verkoop ik op MP. Als er iemand is die ik er blij mee kan maken stuur me een mail!.

IMG_4823

Ik verkoop alleen het dressoir, dus zonder bovenkastje. Het zijn twee losse delen waar ik zelf een geheel van gemaakt heb. Dressoir kan je vinden op MP advertentienummer 883402281

De vorderingen van de wand laat ik graag in het nieuwe jaar aan jullie zien. Voor nu wens ik iedereen een goed, gezond, liefdevol en inspirerend nieuw jaar!!!

Jeanette

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails