zondag 18 januari 2015

Vorderingen wandklus…

 

11

We zijn weer een aantal dagen verder en het schiet mooi op met de wand. Het meeste moet in de avonduren want ja…het gewone werk gaat ook gewoon door. Het is allemaal ontzettend bewerkelijk en gelukkig heb ik een hele geduldige man die houdt van uitdagingen. Ik denk dat ik allang de handdoek in de ring had gegooid. Niet dat ik wil dat het morgen klaar is of zo..maar als je ziet hoe precies alles in elkaar moet vallen….daar moet je soms echt even engelengeduld voor hebben.

12

14

De voorwand is bijna klaar, er zijn nog een paar open stukken die nog –bekleed- moeten worden. In de linker bovenkast komen nog glazen schuifpanelen. Voor de rechter boven nis komt een schilderij. Het vak links in het midden wordt een open nis met nog een voorzet lijst. Van het middenvak rechts kan het frontje naar voren worden geklapt zodat er een bureautje ontstaat…

13

Links boven is een luik geplaatst waar Lucas ook een deurtje in heeft gemaakt wat ook weer open kan zodat er weer een nis ontstaat….

15

…waar dan vervolgens mijn heiligenbeeld kan staan. Het luik is inmiddels gevergd met lila kalkverf van Carte Colori. Nu alle schroeven en naden nog dichten en dan kan de wand geverfd. Bovenop de wand komen nog glas in lood ramen.

16

Waar ik nog wel bang voor was…of het ook te donker zou worden, maar dat valt gelukkig erg mee. Er komt genoeg licht door de deur en ook boven de wand komen ramen en dat laat ook voldoende licht binnen. Deze zij kamer met rechts de erkerbank wordt optisch wel ruimer. Een best wel spannende klus omdat je van te voren geen idee hebt hoe alles precies gaat uitpakken maar soms mag je ook wel eens risico`s nemen. Het zou alleen zo zonde zijn als je van iets zoveel werk hebt en je zou het uiteindelijk niet mooi vinden….

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails